Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) εισέρχονται σε μια νέα φάση μετασχηματισμού, με την εκχώρηση σημαντικών δραστηριοτήτων τους σε ιδιωτικούς συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένης και της διανομής αλληλογραφίας. Ο οργανισμός, που παραδοσιακά διαχειριζόταν τη διανομή και την ταχυδρομική εξυπηρέτηση, εφαρμόζει σταδιακά ένα νέο επιχειρησιακό μοντέλο με στόχο τη μείωση κόστους και την αύξηση της αποτελεσματικότητας.
Το 2023, τα ΕΛΤΑ κατέγραψαν ζημίες ύψους 12,78 εκατομμυρίων ευρώ, μειωμένες σε σχέση με το 2022, όπου οι ζημίες ανήλθαν στα 23,76 εκατ. ευρώ. Παρά τις μειωμένες ζημίες, η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε να αναθέσει πολλές από τις βασικές του λειτουργίες σε ιδιώτες μέσω διαγωνισμών, περιλαμβάνοντας ακόμα και τη διανομή της αλληλογραφίας. Στόχος είναι η διαχείριση αυτών των δραστηριοτήτων μέσω ενός δικτύου εξωτερικών συνεργατών αντί για μόνιμους υπαλλήλους.
Αυτή η στροφή έρχεται ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου εκσυγχρονισμού, το οποίο περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση του δικτύου εξυπηρέτησης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, που προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στις υπηρεσίες εξ αποστάσεως. Παράλληλα, η αναδιοργάνωση της λειτουργίας των ταχυδρομείων συνοδεύεται από τον εκσυγχρονισμό του στόλου και τη βελτίωση των κέντρων διαλογής.
Παρά την πτώση του κύκλου εργασιών κατά 3% το 2023, τα ΕΛΤΑ διατηρούν στρατηγική θέση στην ελληνική αγορά, κατέχοντας ηγετική θέση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά των ταχυμεταφορών. Η διοίκηση ελπίζει ότι οι νέες αυτές πρωτοβουλίες θα οδηγήσουν τον οργανισμό σε κερδοφορία από το 2024.
Με την ιδιωτικοποίηση μέρους των υπηρεσιών και τη νέα στρατηγική αναδιοργάνωσης, τα ΕΛΤΑ προσβλέπουν σε ένα βιώσιμο μέλλον, αξιοποιώντας επιτυχημένα παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών ταχυδρομικών οργανισμών.