Πηγαίνεις συχνά για φαγητό έξω και μάλιστα σε αρκετά καλά εστιατόρια. Ωραία. Φρόντισε να συμπεριφέρεσαι αναλόγως και μάλιστα σε μια ομάδα ανθρώπων που έχει ένα αρκετά δύσκολο έργο: το service. Ορίστε λοιπόν μια λίστα από πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις, πριν γίνεις ο γελοίος του τραπεζιού.
Οι καλοί τρόποι δεν κοστίζουν τίποτα
To να μιλάς σε έναν άνθρωπο του service ή κάποιον που σε εξυπηρετεί, δε διαφέρει από τον τρόπο που θα μίλαγες σε κάποιον γνωστό σου ή κάποιον τυχαίο στο δρόμο ή σε μια υπηρεσία. Το γεγονός ότι σε εξυπηρετούν, δε σημαίνει απαραίτητα πως είναι και υπηρέτες σου. Σκέψου τα βασικά: Αν είσαι καλός με κάποιον, θα είναι και αυτός καλός μαζί σου.
Θυμήσου, είναι εξαντλητικό
Η συγκεκριμένη βιομηχανία είναι τρομερά εξαντλητική: Διπλές βάρδιες, δεκαπενθήμερα χωρίς ρεπό, ορθοστασία και ατελείωτες διαδρομές. Είναι μια πολυάσχολη διαδικασία και απολύτως επόμενο να υπάρχει τρομερή κούραση. Δείξε κατανόηση σε κάποια πράγματα.
Σταμάτα να υποθέτεις πως σε σερβίρει απλά «το παιδί»
Ο κλάδος της εστίασης έχει αρκετούς «μη-επαγγελματίες» όπως φοιτητές ή άνεργους ηθοποιούς. Οι πιο πολλοί πελάτες το γνωρίζουν και αρκετοί από αυτούς φροντίζουν να το εκμεταλλευτούν με κάθε τρόπο. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους σε αυτό, είναι κάτι παραπάνω από τη δουλειά τους. Χρειάζεται όμως χρόνος και εξάσκηση ώστε να θεωρηθεί κάποιος master του service. Σεβάσου το.
Βγες από την comfort zone
Ένα από τα πράγματα που εκτιμούν βαθύτατα οι επαγγελματίες του service είναι να τους δείχνεις εμπιστοσύνη όσον αφορά την επιλογή των πιάτων. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών ενθουσιάζονται με πελάτες που είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν προϊόντα που παραδοσιακά δεν «τιμούν». Άλλωστε γι’ αυτό δεν βγαίνεις να φας έξω; Για να δοκιμάσεις κάτι που δεν θα μαγειρέψεις στο σπίτι σου.
Η στοίβα από πιάτα δεν είναι αποδεκτή
Έχεις ολοκληρώσει το φαγητό σου και στο τραπέζι έχουν μείνει άδεια πιάτα. Χαλάρωσε και θα φροντίσει ο σερβιτόρος να τα μετακινήσει, μην ασχολήσε μαζί τους. Η στοίβαξη προκαλεί άλλωστε μεγαλύτερη ταλαιπωρία και αναστατώνει το σύστημα.
Μην χτυπάς τα δάχτυλά σου
Σε περίπτωση που το κάνεις ακόμη, καλωσήρθες στο 1986. Πέρα από τα ξεπερασμένο του πράγματος, είναι επίσης μια από τις αγενέστερες κινήσεις που μπορείς να κάνεις για να φωνάξεις τον σερβιτόρο.
O νόμος του φιλοδωρήματος
Μην μου πεις πως ανήκεις σε εκείνη την κατηγορία. Ναι ναι, αυτή που φεύγει και δεν αφήνει πίσω τίποτα. Λοιπόν άκου πως έχουν τα πράγματα: Όταν επισκέπτεσαι ένα καλό εστιατόριο και περνάς καλά, οφείλεις να αφήσεις tip της τάξεως του 10% του λογαριασμού, όταν έχεις περάσει τέλεια 15% και αν μιλάμε για εμπειρία ζωής, 20%.
Δώσε feedback
Αν θέλεις να φτιάξεις τη μέρα (ή τη νύχτα) κάποιου ανθρώπου που σε εξυπηρέτησε, πέρα από το πουρμπουάρ, άφησέ του και μια καλή ή μια ειλικρινή κουβέντα. Τι σου άρεσε περισσότερο, τι σου φάνηκε ενδιαφέρον και τι σε προβλημάτισε. Ένας πραγματικός επαγγελματίας του χώρου θα το εκτιμήσει 100%.