Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας – «Να κάνουμε μια συμφωνία το κινητό στην τσάντα στο σχολείο»


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρευρέθηκε στον αγιασμό του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συνοδευόμενος από τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, καθώς και τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου. Παρά την επίσημη αυτή έναρξη, οι μακροχρόνιες ελλείψεις και τα σοβαρά προβλήματα των σχολικών υποδομών υπονομεύουν τις πανηγυρικές δηλώσεις της κυβέρνησης για τις «επιτυχίες» στην εκπαίδευση.

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν καθημερινά τις πραγματικότητες των παλιών και κακοσυντηρημένων σχολείων, πολλές φορές με κτίρια σε κατάσταση εγκατάλειψης. Παράδειγμα αποτελεί το 17ο Δημοτικό Σχολείο στο Αιγάλεω, το οποίο, παρότι κρίθηκε ακατάλληλο μετά τον σεισμό του 2019, εξακολουθεί να μην έχει επισκευαστεί. Σεισμόπληκτα σχολεία όπως αυτό παραμένουν ανοιχτά, ενώ τα παιδιά αναγκάζονται να φοιτούν σε πρόχειρες λύσεις, όπως κοντέινερ και αποθήκες, ή να μεταφέρονται σε άλλα σχολεία, με προφανείς συνέπειες στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Παρά την πρόσληψη 10.000 νέων εκπαιδευτικών, η πραγματικότητα απέχει από τις εξαγγελίες. Οι γονείς και οι δάσκαλοι χαρακτηρίζουν αυτές τις προσλήψεις ως «σταγόνα στον ωκεανό», καθώς περισσότερα από 1.600 τμήματα συγχωνεύονται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υπερπλήρεις τάξεις με 25 ή και περισσότερους μαθητές. Η κατάσταση αυτή οδηγεί σε μεγάλες αντιδράσεις, με τους συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών να προετοιμάζουν διαμαρτυρίες.

Στη Θεσσαλία, οι πλημμύρες και οι καταστροφές από τον πρόσφατο κυκλώνα Ντάνιελ επιδείνωσαν την κατάσταση. Πολλά σχολεία παραμένουν κλειστά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ιδιαίτερα στην περιοχή της Φαρκαδόνας και του Βλοχού Καρδίτσας, οι μαθητές αναγκάζονται να φοιτούν σε σχολεία άλλων περιοχών λόγω των καταστροφών που προκάλεσαν οι πλημμύρες του προηγούμενου έτους, με τα κτίρια να παραμένουν σε κατάσταση ερείπωσης.

Εκτός από τις φυσικές καταστροφές, προβλήματα παρατηρούνται σε πολλές περιοχές της χώρας, όπως στου Ζωγράφου, όπου ένα σχολικό κτίριο βρίσκεται σε κατάσταση ημιτελούς κατασκευής για περισσότερα από οκτώ χρόνια. Οι μαθητές εξακολουθούν να φοιτούν σε πρόχειρες εγκαταστάσεις, όπως το ισόγειο μιας πολυκατοικίας και την αυλή ενός δημοτικού.

Η έκθεση «Education at a Glance 2024» του ΟΟΣΑ αποτυπώνει με ακρίβεια τα προβλήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τονίζοντας πως οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία παραμένουν χαμηλότερες από τις περισσότερες χώρες μέλη του Οργανισμού. Παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της κυβέρνησης για επενδύσεις στην εκπαίδευση, η κατάσταση στα σχολεία και τα πανεπιστήμια παραμένει δυσχερής, με σοβαρές λειτουργικές ελλείψεις.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο χαιρετισμός του Πρωθυπουργού

«Αγαπητά μου παιδιά, αγαπητοί γονείς, αγαπητοί δάσκαλοι, κ. Υπουργέ, κ. Δήμαρχε,

Επιτρέψτε μου καταρχάς από καρδιάς να σας ευχηθώ να έχουμε μια καλή χρονιά, γεμάτη χαμόγελα, γεμάτη αγάπη για τη γνώση, μια χρονιά η οποία θα σας επιτρέψει, στην καθεμία και στον καθένα ξεχωριστά, να προοδεύσετε, αλλά πάνω απ΄ όλα να χαρείτε το σχολείο και τη διαδικασία της γνώσης.

Κύριε Δήμαρχε, θέλω να σας συγχαρώ από καρδιάς για την πολύ σημαντική δουλειά την οποία έχετε κάνει, όχι μόνο εδώ στο 2ο Δημοτικό Σχολείο, αλλά σε όλα τα σχολεία της Γλυφάδας. Είστε ένας Δήμαρχος ο οποίος έχει αποδείξει έμπρακτα ότι θέλετε να επενδύσετε στις υποδομές της εκπαίδευσης, αναβαθμίζοντας τα σχολεία, προσθέτοντας κλιματιστικά -άκουσα πολλά χειροκροτήματα από τα παιδιά για τα κλιματιστικά-, βάζοντας ασανσέρ, φτιάχνοντας ωραία γηπεδάκια, τα οποία έμαθα ότι είναι ανοιχτά για το Σαββατοκύριακο για τα παιδιά της γειτονιάς.

Ξέρω πολύ καλά ότι δεν είναι όλα τα σχολεία της χώρας -και να το ακούσετε αυτό παρακαλώ πολύ, ειδικά τα παιδιά και οι γονείς-, δεν είναι όλα τα σχολεία της χώρας όπως είναι το 2ο Δημοτικό, θέλουμε όμως όλα τα σχολεία της χώρας να γίνουν σαν το 2ο Δημοτικό από πλευράς υποδομών.

Και ειδικά για τα παιδιά της Ε’ και της ΣΤ’ Δημοτικού, γνωρίζω ότι έχουμε ακόμα κάποιες εκκρεμότητες σχετικά με τους διαδραστικούς πίνακες. Οι διαδραστικοί πίνακες, θα το δείτε και εσείς στην πράξη, είναι μία μεγάλη καινοτομία. Θα δείτε ένα τελείως διαφορετικό μάθημα. Έχετε ήδη κάποιους, θα έρθουν και οι υπόλοιποι. Έχουμε τοποθετήσει 30.000 τέτοιους πίνακες σε όλα τα σχολεία της χώρας και απομένουν 6.000 ακόμα. Θα μπουν μέχρι το τέλος του έτους.

Θέλω και πάλι, γιατί δεν θέλω να μακρηγορήσω, να σας ευχηθώ να έχουμε και να έχετε μια καλή χρονιά, να συγχαρώ τις δασκάλες και τους δασκάλους σας και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους γονείς σας και τον Σύλλογο Γονέων, ο οποίος παίζει πάντα έναν ενεργό ρόλο, μαζί με το διδακτικό προσωπικό και μαζί με τον Δήμαρχο, έτσι ώστε το σχολείο αυτό να γίνεται ακόμα καλύτερο.

Και τελειώνοντας, να σας ζητήσω μια μεγάλη χάρη: θέλω να κάνουμε μία συμφωνία, και αναφέρομαι ειδικά στα μεγαλύτερα παιδιά, αυτά τα οποία μπορεί να έχετε ήδη κινητό τηλέφωνο, να συμφωνήσουμε ότι την ώρα που είμαστε στο σχολείο το κινητό είναι στην τσάντα. Να το συμφωνήσουμε αυτό; Θα το συμφωνήσουμε και να μας βοηθήσουν και οι γονείς και οι δάσκαλοι σε αυτή την κατεύθυνση.

Να είστε καλά, ευχαριστώ πάρα πολύ, να έχετε μια καλή χρονιά», ανέφερε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους δασκάλους, τα παιδιά και τους μαθητές.

«Αντηχώντας όσα είπε ο Πρωθυπουργός, είμαστε εδώ στη Γλυφάδα γιατί η δουλειά που έχει κάνει ο Δήμος Γλυφάδας, ο Δήμαρχος, στις σχολικές υποδομές είναι αυτό που θέλουμε να δούμε να γίνεται σε όλη τη χώρα μέσα από το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”. Θα επενδύσουμε στα σχολεία μας. Κάθε χρόνο θα προσπαθήσουμε να είμαστε καλύτεροι, με περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς, με καλύτερες σχολικές υποδομές. Να ξέρετε ότι είστε η μεγαλύτερή μας επένδυση για το μέλλον», επισήμανε από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Είναι μεγάλη τιμή να σας φιλοξενούμε σήμερα εδώ, στον αγιασμό των σχολείων μας. Την ψυχή μας καταθέτουμε, την καρδιά μας για τα παιδιά μας, καθημερινά στην πόλη μας. Πρώτα απ’ όλα για τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς αλλά και για τους χώρους που παίζουν τα παιδιά, για τους χώρους που αθλούνται τα παιδιά», σημείωσε ο Δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου.

Ο Πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με μαθητές, δασκάλους και γονείς καθώς και να ενημερωθεί από τη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας Μαρουσώ Χανιώτη για τα προγράμματα που υλοποιεί το σχολείο, το οποίο εφαρμόζει την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου από την περίοδο 2021-22.

 


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ