To πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο στο Σαλόνι της Γενεύης (vid)


Όπως υπονοεί και η ονομασία, το PAL-V Liberty Pioneer Edition σηματοδοτεί την πρώτη παρτίδα ιπτάμενων αυτοκινήτων που θα παραδοθούν σε πελάτες.

«Το Pioneer Edition είναι γι’ αυτούς που θέλουν να ανήκουν στην ομάδα των 90 η οποία θα γράψει Ιστορία μαζί μας. Θα βρεθούν στην εμπροσθοφυλακή μιας επανάστασης στην κινητικότητα, όπου δεν θα έχουμε πλέον αυτοκίνητα που θα μπορούν μόνο να κυλούν στο δρόμο. Θα είναι οι πρώτοι ιπτάμενοι αυτοκινητιστές στη χώρα τους, και θα μπορούν να οδηγούν-πετούν σε οποιοδήποτε προορισμό», είπε ο CEO της ολλανδικής εταιρείας, Robert Dingemanse.

Τα 90 αυτά, πρώτα «εορταστικά» κομμάτια του PAL-V Liberty θα έχουν και μοναδικά χαρακτηριστικά, μέσα κι έξω. Θα είναι βαμμένα σε διχρωμία και θα έχουν ένα πλήρες εξωτερικό πακέτο από ανθρακονημάτινα κομμάτια, στρωμένα στο χέρι. Το επί μέτρω εσωτερικό θα έχει εξαρτήματα από αεροπορικό κράμα αλουμινίου και υψηλής ποιότητας δέρμα.

Και βέβαια, όλα τα Pioneer Edition θα παραδοθούν στους πελάτες πριν από κάθε άλλο Liberty, αφού η PAL-V διαβεβαιώνει ότι οι παραδόσεις των στάνταρ μοντέλων θα ξεκινήσουν αφότου τα 90 Pioneer Edition φτάσουν στα χέρια των ιδιοκτητών τους.

Αναμενόμενα, αυτά τα προνόμια δεν παρέχονται δωρεάν, αφού το PAL-V Liberty Pioneer Edition θα κοστίζει €499.000 (προ φόρων) έναντι €299.000 που θα πωλείται η στάνταρ έκδοση Sport, η οποία είχε παρουσιαστεί στην αντίστοιχη περσινή έκθεση. Η έκδοση Sport δεν έχει το ίδιο επίπεδο εξατομίκευσης με την Pioneer Edition, αλλά στην τιμή εξακολουθεί να περιλαμβάνεται πτητική εκπαίδευση.

Το Liberty είναι τρίτροχο με πτυσσόμενη έλικα στη σκεπή. Είναι στην ουσία ένα αεροσκάφος τύπου gyrocopter με δύο κινητήρες Rotax, έναν 200 ίππων για την πτήση (με ακτίνα δράσης 500 km και ταχύτητες έως και 180 km/h) και έναν 100 ίππων για την κίνηση στο δρόμο, με τελική 160 km/h, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9” και κατανάλωση βενζίνης 9 lt/100km.

Κατά την πτήση, το ελεύθερο μεγάλο στροφείο στη σκεπή δημιουργεί την άντωση, ενώ η μικρή έλικα πίσω από τη διθέσια, ανακλινόμενη άτρακτο, δίνει την ώθηση. Η μετάβαση από τη λειτουργία δρόμου σε αυτή της πτήσης απαιτεί 5-10 λεπτά. Το μεγάλο στροφείο ξεδιπλώνεται αυτόματα, όμως ο οδηγός πρέπει να τραβήξει μόνος του έξω και να ασφαλίσει τα δύο πτερύγια της πίσω έλικας.

Φυσικά απαιτείται άδεια πιλότου και δεν επιτρέπεται να απογειώνεσαι και να προσγειώνεσαι όπου θέλεις. Η PAL-V λέει ότι το Liberty χρειάζεται ένα διάδρομο 90-200×200 m χωρίς εμπόδια.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ