Αρκάς: Η καλημέρα του σκύλου με την ματιά που καρφώνει & ο παραλληλισμός με τους ερωτευμένους


Ο Αρκάς σήμερα έχει ως κύριο πρωταγωνιστή της καλημέρας του έναν σκύλο που καρφώνει το βλέμμα του στον κηδεμόνα του.

Όλοι όσοι έχουν σκύλο γνωρίζουν καλά αυτό το βλέμμα. Εκείνο το έντονο, επίμονο βλέμμα που σε διαπερνά κάθε φορά που απολαμβάνεις το φαγητό σου, ενώ ο τετράποδος φίλος σου σε παρακολουθεί με προσμονή. Ο Αρκάς, με τον μοναδικό του τρόπο, αναδεικνύει αυτή τη γνωστή σε όλους μας εικόνα μέσα από ένα ξεκαρδιστικό σκίτσο, δίνοντας μια ιδιαίτερη και χιουμοριστική διάσταση στην έννοια του έρωτα.

Στο τελευταίο του έργο, ο διάσημος σκιτσογράφος χρησιμοποιεί την εικόνα του σκύλου που καρφώνει το βλέμμα του στον ιδιοκτήτη του καθώς αυτός τρώει, για να κάνει μια αναπάντεχη σύνδεση: την παρομοιάζει με την ένδειξη του έρωτα. «Καταλαβαίνετε ότι κάποιος είναι ερωτευμένος μαζί σας όταν σας κοιτάζει όπως ο σκύλος σας όταν τρώτε», αναφέρει χαρακτηριστικά, παροτρύνοντάς μας να αναρωτηθούμε πόσο δυνατή μπορεί να είναι αυτή η ματιά.

Η δύναμη του βλέμματος

Η ματιά του σκύλου όταν βλέπει φαγητό δεν είναι απλώς μια έκφραση πείνας, αλλά και απόλυτης αφοσίωσης. Οι ειδικοί της συμπεριφοράς των ζώων επιβεβαιώνουν ότι αυτό το βλέμμα αντανακλά την ισχυρή συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του σκύλου και του ανθρώπου του. Οι σκύλοι, μέσα από τα μάτια τους, εκφράζουν συναισθήματα που ποικίλλουν από την αγάπη μέχρι την λαχτάρα και την αφοσίωση, κάτι που γίνεται ακόμη πιο προφανές όταν πρόκειται για το φαγητό.

Αντίστοιχα, ο έρωτας συχνά εκφράζεται με έναν παρόμοιο τρόπο. Οι άνθρωποι, όταν είναι ερωτευμένοι, τείνουν να κοιτούν το αντικείμενο του πόθου τους με ένταση, προσήλωση και μια αίσθηση απόλυτης αφοσίωσης – ακριβώς όπως ο σκύλος κοιτάζει τον ιδιοκτήτη του που απολαμβάνει το γεύμα του.

Η ματιά του έρωτα και της αφοσίωσης

Οι ψυχολόγοι συχνά αναφέρουν ότι τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής. Μέσα από το βλέμμα, μπορεί κανείς να διακρίνει συναισθήματα που δεν λέγονται με λόγια. Αυτή η ματιά είναι που προδίδει τα πιο αληθινά μας συναισθήματα, είτε πρόκειται για αγάπη, είτε για έρωτα, είτε για μια βαθιά σύνδεση με κάποιον άλλον.

Ο Αρκάς, με την ευφυΐα και το χιούμορ του, μας υπενθυμίζει με τρόπο ανάλαφρο αλλά ουσιαστικό, ότι τα βλέμματα δεν είναι απλώς βλέμματα. Μπορούν να μεταφέρουν συναισθήματα, να εκφράζουν επιθυμίες και να αποκαλύπτουν μυστικά που ούτε οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν.

Το έργο του Αρκά είναι γνωστό για την ικανότητά του να συνδυάζει το χιούμορ με τις ανθρώπινες αλήθειες. Με σκίτσα που φαινομενικά είναι απλά, καταφέρνει να αγγίζει θέματα που αφορούν την ανθρώπινη φύση, τις σχέσεις, και την καθημερινότητα με έναν τρόπο που μόνο εκείνος μπορεί.

Το τελευταίο του σκίτσο δεν αποτελεί εξαίρεση. Μέσα από την απλή εικόνα ενός σκύλου και ενός πιάτου φαγητού, ο Αρκάς καταφέρνει να μας θυμίσει ότι οι ματιές – είτε από ένα ζώο, είτε από έναν άνθρωπο – είναι γεμάτες νόημα και συχνά λένε περισσότερα από όσα φανταζόμαστε.

Το νέο σκίτσο του Αρκά, πέρα από το χιούμορ και την εξαιρετική παρατήρηση, μας δίνει μια ευκαιρία να σκεφτούμε περισσότερο τη δύναμη της αφοσίωσης και της αγάπης, είτε αυτή προέρχεται από τον καλύτερό μας φίλο, είτε από έναν ερωτευμένο σύντροφο. Ίσως την επόμενη φορά που θα νιώσετε ένα βλέμμα να σας καρφώνει, να αναρωτηθείτε: μήπως είναι αυτός ο τρόπος του να σας πει ότι είστε το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο του;

Το βλέμμα, λοιπόν, δεν είναι απλώς μια ένδειξη επιθυμίας. Είναι μια βαθιά έκφραση αφοσίωσης και έρωτα, που, όπως μας υπενθυμίζει ο Αρκάς, είναι αδύνατο να παραβλέψουμε.

Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς

Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.

Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).

Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.

Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις

Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.

Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ